برای این کار باید محتویات کانال ریشه دندان را خالی کند و آن را تمیز نماید، برای این کار دندانپزشک ابتدا کانال ها را تراش داده تا مواد دارویی بتوانند تمامی نقاط کانال را پوشش دهند، پس از این کار دندانپزشک کانال های دندان را می پوشاند به نحوی که مواد غذایی یا باکتری ها نتوانند به آن نفوذ داشته باشند. پس از اتمام دورهی بازسازی استخوان، دندانپزشک یک پست متصل کننده کوچک، به نام اباتمنت به هر ایمپلنت متصل میکند. بسته به مقدار اندیس n، فازهای مکس به سه مجموعه کلی تقسیمبندی میشوند. این تعداد بسته به نیاز بیمار و شرایط استخوانی فک بیمار تعیین می شود. در صورتی که استفاده از نخ دندان همراه با رشته رشته شدن نخ باشد یا منجر به پاره شدن نخ دندان گردد ممکن است چند علت داشته باشد: اول ، پوسیدگی بین دو دندان ، دوم ، وجود جرم در آن ناحیه.

کامپوزیت توکویاما

مثلاً اگر۲ کانال عصبی وجود داشته باشد، دندانپزشک می تواند در ۱ جلسه عمل عصب کشی را تمام کند. علت های مختلفی در راستای آسیب دیدن پالپ دیده می شود، مثلاً پوسیدگی عمیق به واسطه عدم رسیدگی درست و یا سوراخ و حفره هایی که سبب تجمع غذا می شوند. مراحل باید به طور دقیق و توسط دکتر دندانپزشک خوب طی شود و بیمار پس از آن باید در دندان خود بیشتر حفاظت نماید و مراقب باشد. لازم به ذکر است که دوره نقاهت پس از جراحی لثه بسیار کوتاه است و بیمار در حدود 24 ساعت باید مراقبت های لازم را انجام دهد. آموزش مطالب و رفتارهای جدید، ایجاد نگرشهای نو و رقابت سالم در میان دانشآموزان در خلال برنامههای تفریحی اینگونه اردوهای آموزشی بسیار موفقیتآمیزتر انجام میشود. دندانپزشک کودکان باید در تزئین مطب، ارتباط با کودکان و آموزش راهای پیشگیری از پوسیدگی دندان دقت لازم را داشته باشند تا ملاقاتهای میان کودک و دندانپزشک، لذت بخش باشد. بهتر است تا در این مدت با دندان مراعات کرده تا دوران نقاهت تمام شود. سپس با استفاده از فرز توربین عاج دندان سوراخ شده بعد از آن اتاقک پالپ برداشته می شود به این شکل دندانپزشک به کانال عصبی دندان می رسد.

تاج نیز از مینا و عاج ساخته شده است (مینا قسمت بیرونی و عاج قسمت درونی تاج است). زیر عاج ناحیه ای به نام اتاق پالپ است که درون آن رگ های خونی و اعصاب دندان قرار گرفته اند. عصب کشی تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و روش های مختلفی داشته و نیاز به دقت بالایی است. بخشهای آوازی و صحنههای بی کلام را تغییری ندادند. باور سوم این است که جرم گیری مینای دندان را از بین می برد، اما کاملا اشتباه است. امروزه راه حل های مختلفی جهت برطرف کردن این مشکل وجود دارد. درست مثل زمانی که بدون عینک نمی توانید جایی را ببینید، نخ دندان هم باید همیشه در کیف شما وجود داشته باشد. در روش سنتی جرمگیری دندان باید قبل از استفاده از هر ماده غذایی آدابی را رعایت کرد، در این روش نباید غذاهای مختلف را با هم خورد، باید فاصله بین خوردن غذاهای سرد و گرم را رعایت کرد و از مصرف غذاهای بسیار تند و بسیار ترش خودداری کرد چون این غذاها سبب عوض شدن رنگ دندانها و یا زرد شدن آنها میشود. علاوه بر جنبه زیبایی لمینت عملکرد صحیح آن بسیار حیاتی است.

کشیدن دندان عقل بالا

به این ترتیب میکروب ها به آرامی دندان را خراب کرده و به عمق آن نفوذ می کنند، در حالی که ظاهر دندان کاملاً سالم به نظر می رسد. قالب پلاستر نمای دقیق از دندان ها و لثه بیمار را در اختیار دندانپزشک قرار میدهد، اگر که ترمیم ساخته شده کاملاً بر آن منطبق باشد حتماً با همین دقت نیر بر دندان منطبق می باشد. افرادی که به دقت مسواک می زنند، نیز گاهی با پوسیدگی دندان مواجه می شوند زیرا همیشه احتمال دارد جرم ها در محل اتصال دندان و لثه جمع شده به وسیله مسواک به خوبی تمیز نشود. اما، امروزه به لطف پیشرفت علم به جای کشیدن دندان به درمان آن میپردازند. عدم تراش دندان ها، مدت زمان کوتاه درمان و طبیعی بودن دندان ها از امتیازات آن به شمار می آیند. پس از جرمگیری اگر تا ۲ روز به هنگام جویدن، درلثه ها احساس درد کنید، امری طبیعی است ونگران نباشید. پس سعی کنید برای ایمپلنت سیگار را ترک کنید. مراقبت های ایمپلنت نیز بعد از کاشت دندان ضروری است. دکتر امید توکل دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *