شاید هنگامی که برای مشاوره و ویزیت به دندانپزشک متخصص لمینت مراجعه میکنید، با توضیحاتی مواجه شوید که تشخیص و یا انتخاب هر یک از انواع لمینت دندان را برای شما سخت نماید. برای قالبگیری نیاز به دقت و ظرافت متخصص لمینت است و بعد از انجام این کار، قالبها به لابراتوار فرستاده میشود. برای آن که بتوانید خدمات دندانپزشکی مختلف از قبیل ایمپلنت و انواع لمینت دندان را با کیفیت بالا و از همه مهمتر با قیمت مناسب دریافت نمایید، لازم است به کلینیک یا مجموعهای مراجعه کنید که دندانپزشکان آن مرکز از تجربه کاری بالایی برخوردار باشند. لمینت دندان نیز مانند ایمپلنت جزء درمانهای زیبایی به شمار میآید و طبیعتا انجام آنها هزینههای زیادی را به همراه خواهد داشت. برای اینکه بتوانید بهترین درمان را انتخاب کنید، میتوانید با رزرو وقت به کلینیک آیریک مراجعه کرده و مناسبترین روش درمان مانند ایمپلنت و یا انواع لمینت دندان را انتخاب نمایید. استفاده در صنایعی مانند ساخت تجهیزات لوازم خانگی، تجهیزات ورزشی، ساخت اعضاء مصنوعی بدن، وسایل خودرو و … لمینت متحرک آماده، همانطور که از نامش پیداست، از قبل ساختهشده است و سفارش داده نمیشود؛ ساخت این لمینت طبق یک استاندارد خاص است که برای همه اشخاص رعایت شده است؛ این نوع لمینت در بعضی از داروخانهها به فروش میرسند.

روکش دندان فوری

با این حال، در برخی شرایط خاص آسیب و شکستگی دندان ممکن است لایه های عاج و پالپ را نیز درگیر کند. تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم در شرایطی است که شما دارای فک و لثههایی با شرایط و حالت نرمال باشید، در غیر این صورت لازم است دندانپزشک از روشهای لیفت سینوس و پیوند استخوان برای افزایش ارتفاع فک دندان شما استفاده کند تا ایمپلنت دندان با کیفیت بالاتری صورت گیرد که این مورد نیز میتواند بر دستمزد دندانپزشک و مبلغی که در انتها برای تمام شده کار ایمپلنت دندان پرداخت میکنید، بیفزاید. لمینت کامپوزیتی: در این روش مواد کامپوزیت توسط دندانپزشک روی دندان شکل داده میشود و زیبایی هر چه بیشتر آن بسته به هنر دندانپزشک دارد که تا چه اندازه با ظرافت روی دندان کار نماید تا دندانها ظاهر زیبا و طبیعیتری داشته باشند. در واقع درست است که ما از اصطلاح لمینت نازک استفاده می کنیم اما نوع استحکام آنها به صورتی هست که اگر به درستی روی دندان کار گذاشته شود که نیرو به آنها وارد نشود، از لحاظ استحکام مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود.

به طوری که در این روش دندانپزشک متخصص زیبایی لایه ای نازک به ضخامت بسیار کم را روی دندان قرار میدهد که هم ظاهر دندان را تغییر خواهد داد و هم بر استحکام آن خواهد افزود. باقی ماندن پلاک روی دندان در مدت زمان بیشتر، سبب ایجاد تارتار میگردد که در واقع مینای دندان را از بین میبرد. خشکی دهان نیز یکی از مشکلات افراد مبتلا به دیابت است که سبب ایجاد عفونتها دهانی میشود . استفاده از این نوع لمینت سخت نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را بر روی دندانهای خود بگذارید و اندکی فشار دهید تا به فرم اصلی دندان شما درآیند. دندانپزشک بعد از معاینه به شما میگوید که دندانهای شما مناسب استفاده از این نوع لمینت هست یا خیر. لبخند، زیبایی چهره را افزایش میدهد و زیبایی لبخند را، دندانهای زیبا افزایش میدهد. یکی از مزایای لمینت متحرک دندان داشتن، لبخند زیبا است. آنها از نور ماوراء بنفش برای سفت شدن سریع این چسب استفاده می کنند و به محض اینکه از مطب خارج می شوید، دارای لبخند زیبا و جدید خواهید بود! مورد دیگری که بر قیمت لمینت دندان 1400 تأثیر خواهد داشت، نوع موادی است که دندانپزشک برای این منظور استفاده میکند، بسته به اینکه مواد کامپوزیت ساخت چه کشوری باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد و یا دندانپزشک شما چه تعداد لمینت را در نظر بگیرد، قیمت لمینت دندان تفاوت خواهد داشت.

لمینت به دو صورت انجام میپذیرد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی که در هر دو روش مواد به صورت پوستهای نازک روی سطح جلویی دندان قرار میگیرد. نکته دیگر آن که طول عمر لمینت کامپوزیتی بسته به موادی که استفاده میشود بین 3 تا 5 سال خواهد بود در حالی که لمینت سرامیکی میتواند بین 10 تا 15 سال عمر نماید که طبیعتا در قیمت آن موثر خواهد بود. لمینت دندان هم به همین صورت است. برای درمان چنین مشکلاتی در حال حاضر راههای زیادی وجود دارد که یکی از آنها لمینت دندان است. لمینت دندان متحرک به کمک جدیدترین فناوریهای روز دنیا کاملاً بهداشتی و از جنس رزین دندانپزشکی تولید میشود و کاربرد آن، افزایش زیبایی ظاهری و طراحی خط لبخند است. یکی از معایبی که استفادهکنندگان این محصول را دچار ناراحتی میکند، ایجاد مشکل در زمان صرف غذا است. اگر فشار بیش از حد به دهان و دندانها وارد شود به دندانپزشک اطلاع می دهید تا دستگاه را تنظیم کند و احساس ناراحتی شما کم شود. اگر شما جزو دسته افرادی هستید که به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهید؛ می توانید بین ۲۵ تا۳۰ سال از ایمپلنت خود استفاده کنید. شما هرزمان که خسته شدید و یا بخواهید، میتوانید آن را از دهان خود خارج کنید؛ این قابلیت در لمینت ثابت و پروتزهای ثابت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *