سوالات برای/درباره ریشه دندان

کنترل رژیم غذایی و مصرف مایعات تا ۳ روز پس از درمان های مختلف ریشه از مهمترین اقدامات ثانویه در خصوص کاهش درد و بهبود فرایند درمان بوده و از توصیه های بسیار مهم دندانپزشک متخصص ریشه به شمار می آید. دو یوزپلنگ جوان برادر در حال تمیز کردن یکدیگر پس از خوردن غذایشان، اوکاوانگو دلتا، بوتسوانا. اگر بخیههای شما باید کشیده شوند، برای خارج کردن آنها به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بسیار مهم است که کلیه وسایل دندانپزشکی که در دهان بیمار به کار برده می شود(از جمله آنگل وسر توربین )استریل گردند.از دیگر وسایلی که در دندانپزشکی برای تمیز کردن وسایل دندانپزشکی استفاده می گردد دستگاه اولتراسونیک است.این دستگاه با ایجاد امواج اولتراسونیک ذرات چسبیده به ابزار دندانپزشکی را کاملا” تمیز کرده و آن ها را آماده برای استریل کردن می کند. با اینکه تحلیل شدید ریشه به ندرت اتفاق می افتد؛ اما مراجعه مداوم به دندانپزشک برای چکاپ دندان ها و تشخیص زودهنگام مشکلات دندانی، بسیار ضروری است.

برای دندان درد چه کنیم درباره ریشه دندان}

همه ی ما دوست داریم که دندان هایمان یک عمر دوام بیاورند اما بسیاری از ما می دانیم که همیشه این اتفاق نمی افتد. اما با توجه به تعداد بیشمار دندان هایی که در مراکز درمانی در سطح کشور به دلیل نبود امکانات کافی کشیده شده و یا به طور ناقص درمان ریشه می شوند و مشکلات عدیده ای که متعاقبا گریبانگیر مردم می شود، اهمیت آموزش این تکنیک به دندانپزشکان کل کشور در قالب یک طرح ملی بیش از پیش احساس می شود. این کشور همچنین سود زیادی از بابت سرمایهگذاریهای خود در کویت برداشت میکرد. ریشه دندان به دلیل جای دادن عصب های دندانی و عروق خونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عصب های دندانی همراه با عروق خونی از مرکز ریشه دندان عبور نموده و به جایگاه های اصلی خود در گره های اعصاب ۱۲ گانه مغزی خواهند رسید. به منظور آشنایی بیشتر با انواع درمان های ریشه با ما همراه باشید. شکل کلی انواع مختلف درمان های ریشه پیش درآمد بسیاری از اقدامات دیگر دندانپزشکی بوده و یکی از مهمترین مراحل ترمیم، بهبود و بازسازی مجدد دندان به شمار می آید. اقدامات پس از درمان ریشه دندان چیست؟

در این نوع از درمان ریشه دندان عفونی پس از دریافت بی حسی، پوسیدگی های تاج دندان توسط فرزهای مخصوص دندانپزشکی برداشته شده و پس از تخمین طول کانال توسط متخصص دکتر درمان ریشه، پوسیدگی های گسترش یافته به کانال های ریشه، توسط ابزار ویژه ای پاکسازی می شود. این درمان معمولا در مواقعی که عفونت انباشته شده در کانال ریشه بسیار گسترده بوده و امکان خارج سازی آن وجود نداشته باشد انجام خواهد شد. تشخیص ریشه هایی که به طور طبیعی کوتاه هستند از ریشه های کوتاه شده بسیار اهمیت دارد زیرا در برخی موارد عکس های رادیوگرافی آنها بسیار شبیه به هم می باشند. علت کوتاه شدن یا تحلیل ریشه ها تغییرات بیولوژیکی است. همانطور که از نام آن مشخص است عصب کشی مجدد به درمان دوباره ریشه دندان گفته می شود که نسبتا دردناک بوده و در بیشتر موارد به دلیل عدم تخلیه مناسب کانال های دندان و یا گسترش مجدد عفونت در ریشه دندان ایجاد خواهد شد.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

متاسفانه درمان های مختلف ریشه دندان از جمله درمان های دردناک در مجموعه خدمات دندانپزشکی بوده و احتیاج به مراقبت های ثانویه اصولی خواهد داشت. پوسیدگی های عمیق درمان نشده، گسترش عفونت در ریشه، ضربه های شدید به دندان و ترک های دندانی منجر به ایجاد آسیب در ریشه و دردناک شدن عصب های دندانی خواهد شد. درمان های مختلف ریشه به دلیل حفظ دندان و افزایش طول عمر آن اهمیت بسیار زیادی داشته و یکی از مهمترین گرایشات تخصص دندانپزشکی عمومی به شمار می آید. زیبایی دندان: امروزه داشتن دندان های سالم و زیبا از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه برای ترمیم و زیبا شدن دندان ها روش های متعددی وجود دارد که یکی از این روش ها جرم گیری است. البته لازم است با توجه به شرایط بیمار از بین روشهای جرم گیری دندان بهترین آن توسط دندانپزشک انتخاب شود. این روش از درمان ریشه با تخلیه مجدد عصب آغاز شده، پس از قالب گیری و ارسال به لابراتوار خاتمه خواهد یافت. دندانپزشک پس از برداشت پوسیدگی ها به طور مینیاتوری و کاملا ظریف از نقاط مشخص، با استفاده از چند لایه مواد بخصوص، که متناسب با شرایط هر دندان انتخاب می شوند، اقدام به ترمیم دندان می کند.