ارنستو چه گوارا مجموعاً پنج بار صاحب فرزند شد، یک فرزند از همسر اولش هیلدا گادآ آکوستا و چهار فرزند از همسر دومش آلیدا مارس. آلیدا گوارا مارس یک دکتر و سیاستمدار مطرح در کوباست. از یک پرس با قالبهای نر و ماده ساخته شده است که بسته میشود تا شکافی با شکل جزء تشکیل دهد که عرض آن برای کنترل ضخامت قسمت تنظیم میشود. به هر روی، پس از کشتار چریکها، تغییرات بزرگی در سیاست و فرهنگ عامه بولیوی به وجود آمد. مرگ چه، مفهوم «انسان جدید» او، آرمانهای الهیات آزادیبخش و مرگ بسیاری از چریکهای انقلابی جوان و ایدئالیست بولیویایی در کنار هم تأثیر بزرگی بر فرهنگ، ادبیات و سیاست آن کشور به جا گذاشتند که تا به امروز باقی ماندهاست. در پایان سال ۱۹۹۵، ژنرال بازنشسته بولیویایی ماریو وارگاس به جان لی اندرسون، نویسنده چه گوارا: یک زندگی انقلابی، اطلاع داد جسد گوارا در یکی از باندهای پرواز نزدیک والگرانده قرار دارد. چاوز گوارا را یکی از منابع الهامبخش خود معرفی میکرد، با این حال تأکید داشت ونزوئلا به خوانش منحصر به فرد خود از سوسیالیسم نیاز دارد. او در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای درمان راهیِ فرانسه شد و سرانجام روز ۱۴ تیر در یکی از بیمارستانهای فرانسه درگذشت.

ترس از دندانپزشکی

باری، گوارا تا به امروز در کوبا یک قهرمان ملی بهشمار میآید؛ تصویر او بر روی اسکناس ۳ پزویی نقش بستهاست و دانشآموزان هر روز صبح مدرسه را با تازهکردن عهد «ما مانند چه خواهیم بود» آغاز میکنند. این دختر در ۳۹ سالگی در اثر سرطان در بیمارستانی در کوبا به سال ۱۹۹۵ درگذشت. پوئبلا این اثر را پس از انتشار نامه خداحافظی گوارا توسط کاسترو، خلق کرد. در اکوادور، رئیسجمهور چپگرای آن کشور رافائل کورئا در سخنرانی آغاز به کار خود در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۷ به سیمون بولیوار و چه گوارا اشاره کرد و مدعی شد ظهور آمریکای لاتینِ سوسیالیست آغاز شدهاست. به گفته میشل لووی، جامعهشناس، وجوه بسیاری از زندگی چه گوارا (به عنوان مثال پزشک و اقتصاددان، انقلابی و بانکدار، نظریهپرداز نظامی و سفیر، متفکر عمیق و آشوبگر سیاسی) سبب ظهور «افسانه چه» شدهاست که منجر گردیده او در فراروایتهای بسیاری به سان «رابین هود سرخ، دن کیشوت کمونیسم، گاریبالدی جدید، سن-ژوست مارکسیست، سید کامپادورِ دوزخیان روی زمین، سر گالاهاد گدایان…

در این روش، دندان های مصنوعی با عمل جراحی به داخل فک فیکس شده و شبیه به دندان طبیعی عمل می کنند، به این صورت که به هیچ عنوان مانند دندان مصنوعی متحرک از جای خود تکان نمی خورند. بلکه برای هر فک بیمار به تناسب دندان ها تعداد اندکی ایمپلنت کاشته می شود.

همچنین نشان داده شدهاست که با نزدیکشدن به پایان غیرمنتظره مبارزات، گوارا بهطور فزایندهای بیمار شد و از حملات شدید آسم رنج میبرد و هدف از بیشتر حملات پایانی یافتن دارو بود. این فرقه در دهههای ۱۹۶۰ و ۷۰ توانست میان ترقیخواهان کاتولیک آمریکای لاتین هوادارانی جذب کند و بسیاری از پیروانش رابطه نزدیکی با جنبشهای انقلابی منطقه داشتند و حتی به گروههای رادیکال مارکسیست و نئومارکسیست در بولیوی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل و شیلی پیوستند. به گفته خورخه کاستانیدا، چه گوارا میان یک نسل از جوانان ایدئالیست آمریکای لاتین بذر امید واهی کاشت و مسئول خون و زندگی تباهشده آن نسلهاست. پس از روش قبلی در سال 1970 میلادی، از نسل جدید کامپوزیت دندان رونمایی شد. در پاسخ باید گفت که جرم روی دندان ها به علت ضخامتی که دارد مانند یک عایق عمل کرده و تا حدی جلوی حس حرارت را میگیرد.

حداقل چهار دفتر خاطرات دیگر نیز وجود دارد که هر کدام جنبههای متفاوتی از وقایع را آشکار میکند. آیا واکسن کرونا با داروی بیحسی تداخل دارد؟ ویدئو های تخصصی دندانپزشکی، با زیرنویس اختصاصی فارسی تهیه شده در آزادمد، در این بخش قرار می گیرند. این ابزار دارای پلاستیک های قابل تعویض و قابل اتصال به خروجی های هوا و آب در یونیت های دندان پزشکی می باشد. نرم افزار لبخند به عنوان یکی از جامع ترین نرم افزار های تحت وب مدیریت یکپارچه مطب دندانپزشکی در ایران و دارای مجوز شورای عالی انفورماتیک کشور میباشد با ایجاد بستر نرم افزاری ،از بهم ریختگی های ناشی از سیستم های قدیمی پرونده های دستی جلوگیری نموده و کلیه اطلاعات بیماران در آن با امنیت کامل ثبت میگردد. یکی از مشهورترین این آثار، تا همیشه، فرمانده از موسیقیدان کوبایی کارلوس پوئبلا است. این صفحه آخرینبار در ۳ فوریهٔ ۲۰۲۱ ساعت ۲۰:۵۰ ویرایش شدهاست. بله ، روش کاشت دندان در واقع می تواند در یک روز انجام و تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *